Feb 26, 2008

(دفاع از حریم بیت رسول الله (ص



مولوي غلام حيدر فاروقي امام جمعه اهل سنت بيرجند در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته، راجع به مطلب اهانتي آميزي که در يکي از مجله هاي رسمي کشور به نام خانوادهء سبز، نسبت به ام المومنين حضرت عايشه صديقه شده بود پرداخته و آنرا شدیدا محکوم نمود، و پس از آن ماجراي غزوه بني مصطلق و عقب ماندن حضرت عايشه از کاروان رسول الله و ملحق شدن ايشان توسط صحابه جليل القدر، حضرت صفوان بن معطل به کاروان مسلمانان را مفصلا بیان نمود.
و گفت: این ماجرا بهانه براي عبد الله بن ابي و ديگر منافقين شد و وی و همدستانش فرصت را براي تهمت زدن به حضرت عايشه صديقه همسر پاک رسول خدا و اذيت کردن پيامبر غنيمت شمردند و در بين مردم به شايعه پراکنی پرداختن که حضرت عايشه با فلاني به کاروان ملحق شده است.
حضرت عايشه بعد از اين ماجرا سخت بيمار شدند و حدود يک ماه در بستر بيماري بودند و پيامبرهم از اين افتراء به شدت ناراحت بودند لذا ايشان به حضرت عايشه ام المومنين اجازه دادند که بقيه ايام بيماريشان را در خانه پدرشان حضرت ابوبکر صديق سپري نمايند تا مادرشان بهتر بتواند از ايشان تيمار داردي کند.
منافقين در اين مدت مرتب مشغول شايعه پراکني و افتراء نسبت به بيت رسول الله بودند. تا اينکه آيات سوره نور، 18 آيه بر پاکي حضرت عايشه نازل شد.
ايشان فرازهايي از آيات که بر فضیلت وپاکي حضرت عايشه صديقه نازل شده است را تلاوت نمودند.
امام جمعه اهل سنت بيرجند در ادامه سخنانش گفت: کسي که به ناموس پيامبر اهانت کند دشمن رسول خدا است. چون حضرت عائشه کسي است که خداوند در قرآن مجيد 18آيه در پاکي ايشان نازل کرده است (ان الذين جاءؤ بالافک عصبة منکم، لا تحسبوه شرا لکم، بل هو خير لکم، لکل امري منهم ما اکتسب من الاثم و الذي تولي کبره منهم له عذاب عظيم) آنهايي که قضيه بهتان و افترا را درست کرده ند گروهي از شما بوده ند، براي هر گروهي که اين حرفها را در مورد حضرت عايشه رد و بدل کرده ند گناه بسيار بزرگي است، آن کسي که قسمت اعظم اين تهمت را پخش کرده براي او عذاب بزرگي است. در قسمتي از آيه آمده (سبحانک هذا بهتان عظيم ) اين سخني که شما داريد به حضرت عايشه نسبت مي دهيد، بهتاني بس بزرگي است (و لو لا فضل الله عليکم و رحمته في الدنيا و الاخرة لمسکم في ما افضتم فيه عذاب عظيم ) اگر فضل و رحمت خدا شامل حال شما نمي شد. قطعا خداوند شما را بخاطر اين تهمت به عذاب بزرگي دچار مي کرد. ايشان در ادامه سخنانش گفت: توهين کردن به همسران پيامبر(ص) آن چنان گناه بزرگي است که خدا مي فرمايد: (اذا تلقونه بالسنتکم و تقولون بافواهکم ما ليس لکم به علم و تحسبونه هينا و هو عند الله عظيم ) اين سخناني که شما با زبانهايتان رد و بدل مي کنيد ونسبت به آن هيچ آگاهي نداريد، گناه بسيار بزرگي است.
مولوي فاروقي در خطبه هاي نماز جمعه گفت: کسي که به حضرت عايشه که 18 آيه از قران در پاکي ايشان نازل شده، کوچکترين تهمتي بزند خطر ايمان دارد. زيرا منکر آيات قرآن شده است.
ايشان گفت: چطور مي شود که پيامبربا کفش آلوده نماز مي خواند توسط جبرئيل برايش آيه نازل مي شود. خدايي که به پيامبرش اجازه نمي دهد که با کفش آلوده نماز بخواند. نعوذ بالله چطور اجازه مي دهد که زن آلوده در خانه داشته باشد.
خداوند در آيات ديگر مي فرمايد: (الخبيثات للخبيثين و للخبيثون للخبيثات و الطيبات للطيبين و الطيبون للطيبات ) زنان ناپاک براي مردان ناپاک اند و مردان ناپاک و پليد براي زنان پليداند.
ايشان گفت: خداوند چهار نفر را در قرآن تبرئه مي کند اول: حضرت مريم که با سخن گفتن حضرت عيسي در گهواره تبرئه مي کند.
دوم: حضرت يوسف که با يک شاهد او را تبرئه مي کند.
سوم: حضرت موسي که با سنگي که لباسهايش را مي برد. تبرئه مي کند.
چهارم: حضرت عايشه که خداوند متعال با 18 آيه سوره نور ايشان را تبرئه مي کند.
ايشان افزود: علت اصلي که دشمنان قصد دارند تا بر عليه حضرت عايشه سخن بگويند اين است که مسلمانان بيشترين مسائل دين را ايشان از ايشان فرا گرفته اند ابوموسي اشعري مي گويد: بعد از فوت پيامبر در هر موردي که مشکل داشتيم نزد حضرت عايشه مي رفتيم تا مشکل ما را حل مي کرد. پيامبر مي فرمايند: (خذوا شطر دينکم عن الحميرا ) اي مسلمانان نصف دينتان را از حضرت عايشه فرا گيريد. حضرت عائشه کسي است که 2210 حديث از پيامبر روايت کرده است. عروة بن زبير مي گويد: (ما رايت احدا اعلم بالقران و لا بفريضته و لا بحلال و لا بفقه من عائشه) من هيچ کس داناتراز عايشه را نديم که به قرآن و فرائض و حلال و حرام و فقه باشد.
ايشان در خاتمه مردم را به سعه صدر و کنترل احساسات ترغیب نمود و از جامعه اهل سنت خواست تا با حفظ آرامش در برابر توطئه دشمنان نسبت به تفرقه افکنی آنهم در عرصه انتخابات که دشمنان بیشتر سعی شان بر این است که حضور مردم را در چنین عرصه هایی کمرنگ نمایند وحدت و انسجام خویش را به نمایش بگذارند و از مسئولین نظام هم در خواست نمود که این توطئه را پیگیری نموده و از بوقوع پیوستن چنین مواردی جلوگیری نمایند. و عاملین را به مجازات برسانند.!

0 نظرات شما: